להתגבר על מה שמעכב אותנו

לא משנה איך הם מתעוררים בתוכנו, להביס את הפחדים ולהילחם בחושך זה קשה. אתה עלול להרגיש כמו חייל צבאי בדימוס, שחווה חרדת נהיגה בכביש מהיר אך נדרש להיות מסוגל להסיע את ילדיו לפעילויות בקרבת מקום.

פחד הוא בריון אמיתי ויכול להכריח אותך להפוך את העולם שלך לקטן יותר ויותר. במקרים כאהל לעתים קרובות התרופה היא ב"רעל" עצמו; כדי להתגבר על זה, לעתים קרובות אתה צריך 'לעשות את הדברים שאתה לא רוצה לעשות.

מומלץ להשתמש בטכניקות כדי להתמודד עם החרדה, כמו תרגילי נשימה, הדמיה, תשומת לב ומדיטציה. צריך ללמוד כיצד לאתגר את המחשבות.

פחד מעכבישים, פחד מטיסה, פחד מנסיעה בכביש מהיר (לאחר תאונה) הם פחדים מובילים. לכל אחד יש בסיס אחר מהיכן הפחד נובע. זה יכול להיות לא מזמן או יכול להיות היסטורי, מהעבר.

אחד הטיפולים הנפוצים הינו טיפול באצעות היפנוזה. הדבר הנפלא עם היפנוזה הוא שאתה לא צריך לבחון מחדש את הטראומה כדי להתגבר עליה. היפנוזה היא טכניקה לגרום למטופלים לנצל את תת המודע שלהם ולהשתמש בכוחות הפנימיים שלהם כדי להתמודד עם הנושא או הדאגה המאתגרים. המטופל תמיד בשליטה ולא יעשה או יגיד דבר שהוא או היא לא רוצים לעשות.

לדברי ד'ר ג'יי ברוס מורטון, פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח הקוגניטיביים באוניברסיטת ווסטרן, פחדים יכולים להתבטא באובייקטים, באינטראקציות חברתיות או במצבים. הוא מוסיף כי העוצמה משתנה בין אנשים.