היתרונות של פעילות גופנית לבריאות ולאורח החיים

תגבור אנרגיה

למרות העובדה שפעילות גופנית היא דרך נהדרת להגדיל את הוצאת האנרגיה של גופך, זוהי גם דרך נהדרת לשפר את הפרודוקטיביות, הערנות והמיקוד הנפשי שלך לאורך כל היום. רמות האנרגיה המוגברות המתרחשות כתוצאה מהפעילות הגופנית עשויות גם להוביל להרגלים פעילים יותר במהלך היום, כגון עלייה במדרגות במקום המעלית, או הליכה לשוחח עם עמיתים בעבודה במקום דוא'ל. פעילות מוגברת זו תקנה אז יתרונות פיזיים ונפשיים במעגל חיובי מתמשך.

הלך מחשבה חיובי

האנדורפינים שמשתחררים במהלך פעילות גופנית יכולים לעזור לנו לראות את העולם באור בהיר יותר ולשפר את הרווחה הנפשית.

איכות שינה משופרת

פעילות גופנית יכולה לעזור לנו לשפר את אורך ואיכות השינה שלנו, אשר בתורם יתרמו תרומה נוספת לבריאותנו ולרווחתנו. אמנם אין נתון מוחלט שעלינו לשאוף אליו מבחינת משך השינה, אך רוב האנשים יגלו שהם נופלים אי שם בין 6-9 שעות בלילה. איכות היא בהחלט חשובה יותר מכמות.

ניהול לחצים

פעילות גופנית קבועה יכולה גם לעזור לנו להתמודד עם מצבי חיים בצורה הרבה יותר טובה, הן באמצעות שחרור אנדורפינים והן כטכניקת הסחת דעת. כפי שהזכרנו, פעילות גופנית יכולה לעזור להשגת הלך מחשבה חיובי יותר וכן לשפר את איכות השינה; שניהם חשובים בניהול גורמי לחץ. כמו כן, הסברה המקובלת היא שפעילות גופנית יכולה לסייע בשיפור היכולת שלנו להפעיל את מרכזי הבקרה במוח ובמערכת העצבים, מה שעוזר לנו לרציונליזציה של מצבים – מועיל מאוד כשאנחנו בלחץ.

שרירים ושומנים בגוף

רמות פעילות גופניות מוגברות יכולות להפחית את שומן הגוף ולהגדיל את רקמת השריר – מה שתורם לפרופיל חיובי כללי. אחוזי השומן בגוף הם כלי שימושי יותר כאשר מסתכלים על הרכב הגוף מאשר על משקל הגוף בלבד.

תפקוד פיזית משופר

פעילות קבועה יכולה לשפר את היכולות הגופניות שלנו, לשפר את כוח השרירים כמו גם את הכושר הכללי והסיבולת. זה יכול להקל על המשימות היומיומיות ולהגדיל את איכות החיים שלנו. זה חשוב במיוחד ככל שאנחנו מזדקנים. תהליך ההזדקנות מביא לאובדן רקמת השריר, ופעילות גופנית יכולה לסייע בקיזוז חלק מאובדן שריר זה, ועוזרת לשמר כוח ותפקוד.

הפחתה בסיכון למחלות

פעילות גופנית היא אחת התרופות המונעות החזקות ביותר שיש לנו להפחתת הסיכון לפתח מחלות כגון סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם. זה יכול להיות מועיל גם בניהול ושיקום של מצבים אלה, כך שפעילות גופנית יכולה להיות מונעת וגם שימושית להתאוששות.

אז מהי כמות האימונים המומלצת?

המכללה האמריקאית לרפואת ספורט (ACSM) ממליצה לנו לשאוף למינימום של 150 דקות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת בשבוע – זה רק 30 דקות במשך חמישה ימים בשבוע! זה המינימום ובאופן אידיאלי עלינו לכוון לעוד. עוד הליכה – בין אם זו עלייה במדרגות במקום המעלית או כחלק מהנסיעה שלך – יכולה להיות דרך נהדרת להוסיף קצת יותר פעילות גופנית לאורח חיים עמוס.