ניהול בניין משותף

 

אם אתם מתגוררים בבניין משותף, אתם בוודאי מבינים את הצורך לדאוג לניקיון, לתחזוקה השוטפת, לגביית התשלומים החודשיים מהדיירים תמורת השירותים הנדרשים בבניין ועוד. בעבר, תושבי הבניין היו מכנסים אספת דיירים שבה היו מתנדבים שכנים לתפקיד וועד הבית. השכנים שהתנדבו לתפקיד היו דואגים לכל מה שצריך עבור תחזוקת בניין. ישנם עדיין בניינים שמתנהלים באופן שכזה כיום, אך לא מעט דיירי בניינים משותפים אינם מוצאים מתנדבים בין הדיירים לתפקיד ועד הבית ותוהים מה עליהם לעשות. במקרה הזה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לבחור חברה העוסקת בתחום ניהול בניין משותף.

ניהול בניין משותף- במה מדובר?

כאמור, כיום ישנן לא מעט חברת ניהול בניין כמו הכפתור האדום המציעות את שירותיהן בתחום ניהול בניין משותף. החברות המדוברות בעצם מציעות לדיירי הבניין לדאוג לכל מה שקשור לגביית תשלומים נדרשים מכל דייר במבנה ודאגה לתחזוקה ולניקיון השוטפים של הבניין. החברה דואגת למתן שירותי ניקיון ראויים לבניין כל פרק זמן רלוונטי, לשירותי תיקונים נדרשים בכל פעם שעולה הצורך, לשירותי גינון ועוד. החברה דואגת לתחזוקה תקינה של הבניין, כך שדיירי הבניין יכולים להתגורר בבניין בצורה נעימה ואיכותית מבלי לדאוג לכל מה שדורשים מגורים נעימים ואיכותיים בבניין משותף באופן עצמאי.

למי כדאי לבחור חברה לניהול בניין משותף?

אז למי בעצם כדאי לבחור בשירותי חברה לניהול בניין  משותף? ובכן, אם אתם מתגוררים בבניין משותף הדורש תחזוקה שוטפת וניקיון שוטף, אך אין דיירים שמוכנים לקחת על עצמם את התפקיד המדובר ולדאוג לכל מה שצריך בכדי שהבניין יהיה נקי ומתוחזק ברמה הגבוהה ביותר וכן, אין אף דייר שמוכן  לקחת על עצמו את גביית הסכום הכספי הנדרש מהדיירים בכדי להפוך את הבניין לבניין שנעים לגור בו, הרי שחברה לניהול בניין משותף היא ללא ספק הכתובת עבור דיירי בניין שכאלה. החברה מסירה מהם את כל האחראיות לגבי ניהול ותחזוקת הבניין, לרבות גביית הכסף מהדיירים ומאפשרת להם להתגורר בנוחות ובאיכות בבניין.

כיצד בוחרים חברה לניהול בניין משותף?

כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות את שירותיהן בתחום ניהול בניין משותף ועל כן, חשוב מאוד לבחור את החברה הטובה ביותר בתחום. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור חברה מקצועית ואמינה:

  • ראשית כל, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר על חברה מוכרת, המציעה את שירותיה לא מעט שנים בתחום זה.
  • שנית, חשוב מאוד לבדוק לאיזה בניינים החברה מציעה את שירותיה והאם דיירי הבניין מרוצים משירותי החברה. לא כדאי לבחור בחברה כזאת או אחרת טרם מקבלים עליה המלצות מדיירי בניין שהיא מבצעת בו את תפקידה.
  • חשוב מאוד לבדוק מהו הסכום הכספי שהחברה גובה עבור שירותיה והאם מדובר על סכום כספי רלוונטי לכלל דיירי הבניין.
  • יש לוודא מול החברה מהו הגדרת התפקיד שלה ואיזה פעולות היא מבצעת לצורך ניהול הבניין.