שעון יד – איך בוחרים נכון? המדריך המלא לשנת 2022

מה חשוב לבדוק כשקונים שעון יד? איך יודעים שהשעון יהיה מתאים? לאילו נושאים יש לתת את הדעת כשקונים שעון אונליין?

ישנם אין ספור מותגים, עיצובים וצבעים לשעוני נשים וגברים ברשת, המבחר כל כך גדול עד שקשה מאוד ללכת בו לאיבוד. רוב האנשים יודעים פחות או יותר מה הטעם הכללי שלהם, אך האם ידעו לבחור את השעון המתאים ליד באופן מדויק? בדרך כלל לא. אז איך יודעים איזה שעון הכי יתאים לנו, האם יש שעונים לגברים ולנשים? ואיך יודעים אם השעון מתאים ליד? הכנו עבורך מדריך מלא לשנת 2022.

סוג המנגנון של השעון

בחירת סוג השעון נשענת רבות על בחירת סוג המנגנון בשעון. ישנם שלושה סוגי מנגנונים: קוורץ, מכני ואוטומטי. מנגנון קוורץ בשעונים נחשב לאמין ולזול ביותר, הוא נע על גבי לוח באמצעות תקתוקים, כאשר כל תקתוק הוא שנייה אחת. מנגנון מכני מניע את מחוג השניות באופן רציף ולא בתקתוקים, הוא גם נחשב יקר יותר. המנגנון האוטומטי פועל פחות או יותר כמו המכני וההבדל העיקרי ביניהם הוא שהמנגנון האוטומטי מונע באמצעות תנועת היד, כאשר המנגנון המכני זקוק להטענה ידנית. מן הסתם שהמנגנון האוטומטי יהיה יקר יותר מהשניים האחרים.

קוטר, רצועה ולוח השעון

נושאים נוספים עליהם יש לתת את תשומת הלב כאשר בוחרים שעון יד הם קוטר השעון, איכות הרצועה שלו ולוח השעון עצמו. כשאנו מדברים על קוטר אנו מתכוונים לקוטר של לוח השעון, כאשר לכל שעון יש קוטר שונה. מי שיאהב שעונים קטנים יבחר בקוטר של 36 מ"מ, מי שיאהב שעונים גדולים יבחר ב-44 מ"מ, אך הגודל הסטנדרטי לנשים וגם לגברים הוא 40 מ"מ.

מבחינת הרצועה יש לשים לב שהיא עשויה מחומרים איכותיים ושרמת הגימור שלה גבוהה. שעונים יוקרתיים למשל יכילו פלדת אל חלד ואפילו זהב. לכל מותג יש את החומרים שלו, יש שיעדיפו בד איכותי בשל המגע הנוח על הזרוע, ויש שיעדיפו עור, כסף או זהב. בלוח השעון כדאי לבחור בתצוגה שתהיה נעימה למראה, קריאה ותכיל כמה שיותר פרטים. ישנם שעונים מורכבים במיוחד שמכילים גם תאריך, שהתאורה שלהם ייחודית ואפשרויות שונות למדידות זמן.

למה עוד כדאי לשים לב?

אם קונים את השעון במתנה למישהו אהוב, כדאי לברר קודם לכן איזה צבע הכי יאהב לקבל, ושהכי יתאים לפלטת הצבעים שלו בארון בבית. נושא חשוב נוסף שיש לתת עליו את תשומת הלב הוא האחריות. על שעונים שעולים יותר מ-200 שקלים מצופה שתהיה אחריות מסוימת על השעון, וזאת כדי להבטיח שהסכום שמשולם על השעון מושקע נכון. כמו כן, רצוי לבחון האם השעון עמיד למים ועד כמה הוא עמיד כדי להבטיח שהשימוש בו יהיה מושכל.