סוגי מייק אפ – מפודרה ועד ספריי

מייק אפ בימנו נחשב לפריט בייסיק כמעט בכל תיק איפור ונועד לסייע בהסתרת פגמים על הפנים, יצירת מראה עור בצבע ומרקם אחיד, מתן ברק, הוספת לחות וכו'. בחירה בסוג מייקאפ מתאים לעור הפנים (החל מסוג המייק אפ ושיטת היישום שלו וכלה בגוון המדויק) היא חשובה מאין כמותה ליצירת מראה פנים מטופחות, בריאות ועשירות בברק. הנה סוגי המייק אפ הבולטים והפופולאריים ביותר כיום בתחום, בכדי לעשות לכן מעט סדר בנושא:

מייק אפ פודרה – מייק אפ פודרה הוא מייק אפ במרקם אבקה דחוסה אשר מיושם על גבי הפנים באמצעות פודרייה, כרית ספוג רכה אשר סופחת את המייק אפ מן המארז ומפזרת אותו על הפנים. מדובר בשיטה קלה המאפשרת מריחה של המייקאפ על גבי אזורים שונים בפנים בכמות על פי צורך. מאחר ומדובר באבקה חשוב במיוחד ליצור שכבת בסיס שומנית על גבי הפנים שתספק למייק אפ אחיזה ותשמר את השפעתו, בעזרת קרם לחות מתאים ממש רגעים לפני המריחה. מדובר במייק אפ עמיד וניתן למצוא מסחר רב של יצרנים, סוגים וגוונים בהתאמה אישית.

מייק אפ נוזלי – המייק אפ הנוזלי מגיע בבקבוקונים לרוב בעלי מנגנון לחיצה, מאפשר למשוך כמות זעירה על גבי האצבע ולפזר בצורה שוויונית על גבי הפנים. מייק אפ נוזלי נספג בקלות ומעניק ברק טבעי, ניתן למריחה באמצעות תנועות סיבוביות על ידי האצבעות (יש להקפיד  כמובן על ידיים נקיות ויבשות!) או לחילופין באמצעות מברשת מריחה בעלת סיבים רכים. גם במקרה של מייק אפ נוזלי מומלץ להעמיד שכבת לחות בסיסית טרם השימוש.

מייק אפ קרם – בדומה לאופציה הנוזלית, המייק אפ קרם מגיע גם הוא במצב צבירה הנחשב נוזלי אולם סמיך ממנו בהרבה ועשיר מלבד בחומרי הפיגמנט, גם בחומרי לחות והזנה לעור ובחומרים מייצבים אשר הופכים אותו לעמיד ויציב לאורך שעות ארוכות. ניתן למרוח באמצעות האצבעות או באמצעות מברשת בעלת סיבים רכים והוא מתאים לכל סוגי העור והגוונים, בבחירה של גוון מתאים.

ספריי מייקאפ – המייק אפ ספריי הוא למעשה מייק אפ חדשני שמלבד היותו מוצר המספק כיסוי נוח לעור הפנים לטשטוש פגמים וייצור אחידות במראה העור, גם כולל לרוב בתוכו רכיבים משקמים ובעלי מאפיינים המעכבים תהליכי הזדקנות. מוצר חדש ובולט במיוחד בנישה בימים אלו הוא ספריי מייקאפ BYNETA (מותג הביוטי של הדוגמנית נטע אלחמיסטר) אשר מועשר בנוגדי חמצון, מזין את העור ומעניק אפקט פוקוס רך שיוצר מראה טבעי, צעיר, אחיד ועשיר בברק. היישום של המייק אפ על הפנים הוא באמצעות התזה ופיזור אחיד של החומר ובזכות יתרון מרכזי זה ניתן למצוא דגמים ייעודיים של המותג לא רק לעור הפנים, כי אם לחלקים נוספים בניהם גם מייק אפ לרגליים / לצוואר / ידיים / חזה ולכלל הגוף כמוצר אשר מעניק לוק של שיזוף מחמיא לעור ללא צורך בחשיפה ממושכת לקרני השמש.