ביטוח עסק – למה כל בעל עסק צריך את זה?

כל בעל עסק ירצה שיהיו ברשותו כלים ואמצעים אשר יעזרו לו לפתח את העסק שלו ולשמור עליו, מפני דברים שיכולים להשפיע על התפקוד שלו ולמנוע ממנו לפעול כפי שהוא מעוניין ושואף. לשם כך, הוא ייעזר בסביבה עסקית רלוונטית, יעסיק עובדים מתאימים, יבצע שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע ועסקים מתאימים, וכמובן ישתמש בכל הכלים והציוד הנדרש לתחום שלו.

פוליסת ביטוח עסק היא דוגמא לאמצעי שנועד לעזור לבעלי עסקים לקדם את העסק שלהם, על מנת שיוכלו לפעול כפי שהם רוצים ומתכוונים, בראש שקט, ללא דאגות מיותרות. כל מי שמחזיק בבעלותו בית עסק בתחום כזה או אחר, חייב שיהיה ברשותו פוליסת ביטוח שתשרת אותו כשיידרש לכך.

ביטוח עסק הוא אמצעי שיכול לעזור, לבעלי עסקים בתחומים שונים, להתמודד עם מצבים בהם בית העסק עלול להיפגע, פעילות העסק נפגעת מסיבה כזו או אחרת, וכן במקרים בהם מוגשת נגד בעל העסק תביעה מסיבות שונות. בין אם זה מצד עובדים שלו, לקוחות, ספקים או גורמים אחרים הפועלים בסביבת בית העסק. הפוליסה מכסה מגוון רחב של מקרים איתם יכול למצוא את עצמו בעל בית העסק מתמודד.

 

מה כולל ביטוח עסק?

פוליסת ביטוח עסק כוללת מספר מרכיבים, כל אחד בנפרד הוא חיוני וביחד הם יוצרים את המעטפת הרצויה להגן על בעל בית העסק, לספק לו את הכיסויים הרלוונטיים ובמידת הצורך גם את הפיצוי הכספי הנדרש.

בין היתר, ביטוח עסק כולל את המרכיבים הבאים:

ביטוח מבנה – הפוליסה מכסה את כל מה שקשור למבנה עצמו באופן ספציפי. אם חס וחלילה נגרם נזק שדורש טיפול, הרי שהפוליסה תכסה את העלויות בהתאם לתנאים שסוכמו. חלק זה מתייחס גם למקרים של תביעות של צד ג' כלפי בעל העסק.

ביטוח תכולה – הפוליסה מתייחסת גם לתכולה של המבנה. זה סעיף מאוד חיוני, בפרט כשמדובר על בתי עסק המחזיקים מכונות, ציוד מחשבים, ופריטים אחרים בעלי ערך כספי גבוה. הפוליסה מכסה במקרים של גניבה, חבלה, נזקים ועוד.

ביטוח אובדן הכנסות – במידה וישנן סיבות מסוימות אשר כתוצאה מכך בעל העסק הפסיד הכנסות בגובה מסוים, אזי שהפוליסה תכסה חלק מההפסד. למשל, אובדן הכנסות כתוצאה מנזק שנגרם למבנה, כתוצאה מנזק שנגרם למכונות, או אפילו לבעל בית העסק. הפוליסה מציינת במפורש באילו מקרים ניתן להשתמש בסעיף זה.

ביטוח אחריות מקצועית – חלק זה בפוליסה מספק לבעל העסק כיסוי במקרים בהם הוא נתבע עקב רשלנות והתנהלות לא מקצועית, על ידי לקוחות שעובדים מולו.

 

איך רוכשים ביטוח עסק

הדרך הנכונה לרכוש ביטוח עסק היא לאפיין את הצרכים של בית העסק, את הדרישות שלו, וכן את המחזור הכספי בו הוא מתנהל, על מנת לדעת באילו סכומים יהיה נכון לבטח אותו.

חשוב לציין, אין צורך לרכוש פוליסה בחברת ביטוח. אפשר לרכוש פוליסות גם דרך גורמים אחרים, למשל חברות אשראי המציעות פוליסות בתנאים אופטימאליים ללקוחות המחזיקים כרטיסים שלהם.