אומנות ישראלית – איך אפשר לרכוש יצירות אומנות ישראלית

אספני אמנות, בעלי יכולות כלכליות גבוהות או כל מי שחפצה נפשו ביצירות אומנות ישראליות, יכולים ליהנות ממגוון רחב של יצירות של אמנים ישראלים שונים. החל מיצירות שנוצרו לפני שנים רבות ומוצעות למכירה על ידי גורמים שונים וכלה ביצירות חדשות, עכשוויות. היצירות יכולות לבטא אומנות קלאסית, אומנות מודרנית, אומנות בעלת אמירה פוליטית, חברתית או אחרת, או אומנות אבסטרקטיות שאין להן אמירה או משמעות חד משמעית.

כל מי שמתעניין בתחום של אומנות ישראלית, לא יתקשה למצוא, לא רק יצירות ושמות של יוצרים, בעלי שם או אלמוניים, אלא גם מקומות דרכם הוא יכול לרכוש יצירות שונות. עם השנים, גדל באופן משמעותי הגיוון של המקומות אליהם אפשר לפנות באופן ישיר בשביל לקנות יצירה כזו או אחרת. מדובר על יצירות כגון, תמונות, פסלים, פסיפסים, תמונות, ושלל יצירות אחרות שנעשו על ידי אמנים ישראלים שונים.

לפני שנסביר איך והיכן אפשר לרכוש יצירות אומנות ישראלית, חשוב להבהיר המחירים של אותן יצירות איננו אחיד ואיננו קבוע. המחיר משתנה על פי סוג ואיכות היצירה, על פי הייחודיות שלה ועד כמה היא נחשבת יוקרתית או פשוטה. באופן טבעי, יצירות של אמנים מוכרים יעלו יותר מאשר יצירות של אמנים לא מוכרים, כפי שיצירות נדירות יעלו הרבה יותר מאשר יצירות מוכרות וסטנדרטיות.

איך אפשר לרכוש יצירות אומנות ישראלית?

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא ולרכוש יצירות אומנות ישראלית היום, היא בעזרת בתי מכירות פומביות. הרעיון הוא פשוט, המקום מציע יצירה למכירה עם מחיר התחלתי, וכל לקוח פוטנציאלי יכול להציע מחיר מסוים עד סיום הליך המכירה. מי שנותן את המחיר הגבוה הוא זה שיכול לקנות את היצירה.

בדרך כלל, אל בתי מכירות פומביות מגיעות יצירות של אמנים שונים, מוכרים ולא מוכרים, יצירות נדירות או מוכרות, בין אם זה על ידי האמן ובין אם זה על ידי בעלי היצירה שהחליטו למכור אותה. יכול להיות שהיצירה עברה בירושה מדור לדור, יכול להיות שהבעלים שרכש את היצירה החליט שהוא מבקש למכור אותה בשביל ליהנות מסכום המכירה ועוד.

דרך אחרת לקנות יצירות אומנות ישראלית היא בעזרת גלריות ומוזיאונים המציעים יצירות למכירה. אפשר שאלו יהיו גלריות של האמן עצמו ואפשר שאלו יהיו גלריות כלליות, המציגות יצירות בתערוכה ומוכרות אותה למי שמעוניין לרכוש.

מדוע משתלם לרכוש יצירות ישראליות?

מעבר לעובדה שהיצירה יכולה לקשט את הבית או את הסביבה, הרי שיש לה ערך כלכלי. אפילו אם מדובר ביצירה פשוטה, יצירה של אמן לא מוכר, אזי שייתכן מאוד שעם השנים הערך שלה יעלה. בוודאי אם מדובר באמן מוכשר בתחילת דרכו, שיום יבוא ויפרוץ לתודעה.

ערכן של יצירות יכול להאמיר ולעלות במאות אחוזים מסכום ערך הרכישה. לכן מעבר לעניין באומנות, מדובר בהשקעה כלכלית משתלמת.

אומנות